Sivut

15 toukokuuta 2021

Tulkaa kuulkaa

Taisin luvata vain viisi kappaletta tästä Psalmista 66, mutta niitä tulikin yksi enemmän.

Tälle tekstiosuudelle jakeista 13-15 en sävelmää löytänyt, syy lienee tekstin sisällössä, joka tällaiselle pakanalle on sangen vieras. En ole juurikaan uhrannut edes ajatusta sille, että veisin temppeliin mitään kyyhkystä saati sitten härkää. Eikäpä näitä meidän kirkkoja liene suunniteltukaan tuollaiseen uhraus tarkoitukseen.

Minä tuon sinun huoneeseesi polttouhreja, täytän sinulle lupaukseni,

joihin minun huuleni avautuivat ja jotka minun suuni hädässäni lausui.

Lihavat polttouhrit minä sinulle uhraan ynnä oinasten uhrituoksun; minä uhraan sinulle härkiä ja kauriita.

Ps.66: 13-15

Onneksi Jeesus on tarjoutunut täyttämään tämänkin tehtävän ja siksi saan jatkaa iloisin mielin laulelua.


Tulkaa, kuulkaa, niin minä kerron teille, kaikki te Jumalaa pelkääväiset, mitä hän on minun sielulleni tehnyt.

Häntä minä suullani huusin, ja ylistys tuli minun kielelleni.

Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.

Mutta Jumala kuuli minua ja otti vaarin minun rukoukseni äänestä.

Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa.

Ps.66:16-20




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti