Sivut

18 lokakuuta 2021

Mä sua Jeesus ylistän

Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia.

Jes. 61:1-2

Yllä on yksi kuvaus Pyhän Hengen toiminnasta, hän saattaa antaa nöyrälle Jumalaa pelkäävälle todella haastaviakin tehtäviä. Eikä pelkästään tehtävän, vaan myös välineet, ajan, paikan ja menestyksen (jota ei valitettavasti – tai siis onneksi, pääse nöyrä palvelija välttämättä itse nauttimaan).

Jeesus myös vahvistaa tämän sanomalla:

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö.

Joh. 14:12

Eli jos koet, että elämäsi on jollakin tavalla tyhjä ja merkityksetön, niin nöyrtymällä Jumalan edessä voit pyytää Häneltä sinulle sopivaa puuhaa. Voin kertoa myös sen, että menneisyytesi, vaikka se olisi kuinka synkkä tahansa, ei ole este sille, ettetkö voisi toimia evankeliumin työssä, päin vastoi. Hän voitelee sinut Iloöljyllä!

 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti